تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 19:14
172 بازدید
کد خبر : 208830

رگولاتور بریتانیا به دنبال تحقیق در مورد سلطه ابر مایکروسافت و آمازون است

رگولاتور بریتانیا به دنبال تحقیق در مورد سلطه ابر مایکروسافت و آمازون است

به گزارش طومار نیوز و به نقل از رویترز لندن، ۳ اکتبر (رویترز) – به گفته دو منبع آگاه، تنظیم‌کننده رسانه‌ای بریتانیایی آفکام این هفته برای تحقیقات ضدانحصاری در مورد تسلط آمازون (AMZN.O) و مایکروسافت (MSFT.O) بر بازار رایانش ابری بریتانیا تلاش خواهد کرد. . در بین آنها، آمازون و مایکروسافت از سهم بازار ترکیبی

Viva Technology conference dedicated to innovation and startups at Porte de Versailles exhibition center, in Paris

به گزارش طومار نیوز و به نقل از رویترز لندن، ۳ اکتبر (رویترز) – به گفته دو منبع آگاه، تنظیم‌کننده رسانه‌ای بریتانیایی آفکام این هفته برای تحقیقات ضدانحصاری در مورد تسلط آمازون (AMZN.O) و مایکروسافت (MSFT.O) بر بازار رایانش ابری بریتانیا تلاش خواهد کرد. .

در بین آنها، آمازون و مایکروسافت از سهم بازار ترکیبی ۶۰ تا ۷۰ درصدی صنعت رایانش ابری بریتانیا برخوردار هستند. در همین حال، نزدیکترین رقیب آنها، گوگل آلفابت (GOOGL.O)، نزدیک به ۱۰٪ است.

یکی از منابع گفت، فشار آفکام برای تحقیقات ضدتراست، که برای اولین بار در آوریل اعلام شد، در گزارش نهایی بدن درباره این موضوع که قرار است روز پنجشنبه منتشر شود، باقی خواهد ماند.

سازمان دیده بان قبلاً گفته بود که در نظر دارد بازار را برای بررسی توسط CMA، تنظیم کننده رقابت بریتانیا، ارجاع دهد.

آفکام هشدار داد که وضعیت فعلی بازار رایانش ابری بریتانیا، چانه زنی برای معامله خوب با ارائه دهنده خود را برای برخی از مشتریان فعلی دشوار کرده است.

این سازمان در گزارشی در اوایل سال جاری اعلام کرد محدودیت‌ها و تخفیف‌های فنی که مشتریان را تشویق می‌کند تا از یک ارائه‌دهنده واحد برای همه نیازهایشان استفاده کنند، حتی زمانی که جایگزین‌های بهتری در دسترس هستند، می‌تواند ضد رقابت تلقی شود.

در این مقاله آمده است: «ما نگران هستیم که محدودیت‌های موجود در توانایی مشتریان برای استفاده از بیش از یک ارائه‌دهنده، کسب‌وکار و رقابت با رهبران بازار را برای ارائه‌دهندگان کوچک‌تر ابری سخت‌تر کند.

هم آمازون و هم مایکروسافت قبلاً گفته بودند که پیش از انتشار گزارش نهایی آن، به همکاری با آفکام ادامه خواهند داد.

در پاسخ به پیشنهاد قبلی آفکام، مایکروسافت پاسخی ۵۸ صفحه ای ارائه کرد که در آن اظهار داشت که بررسی می تواند در نهایت به مصرف کنندگان آسیب برساند.

در این بیانیه آمده است: «اگر کسب‌وکارهای بریتانیایی و مشتریان بخش عمومی با راه‌حل‌های ابری کمتر پر جنب و جوش و رقابتی در صحنه جهانی نسبت به راه‌حل‌های موجود برای رقبای خود در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و چین مواجه شوند، به‌ویژه نتیجه ناگواری خواهد بود».

آمازون و مایکروسافت فوراً به درخواست ها برای اظهار نظر در روز سه شنبه پاسخ ندادند.

سخنگوی Ofcom گفت: “ما تصمیم خود را در مورد ارجاع یا عدم ارجاع بازار به CMA تا مهلت قانونی که پنجشنبه ۵ اکتبر است، اعلام خواهیم کرد.”

سخنگوی CMA از اظهار نظر خودداری کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.