تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 17:04
194 بازدید
کد خبر : 208832

نیروی فضایی ایالات متحده استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT را به دلیل خطرات امنیتی داده ها متوقف می کند

نیروی فضایی ایالات متحده استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT را به دلیل خطرات امنیتی داده ها متوقف می کند

به گزارش طومار نیوز و به نقل از رویترز واشنگتن، ۱۱ اکتبر (رویترز) – بر اساس یادداشتی که رویترز مشاهده کرده است، نیروی فضایی ایالات متحده استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مبتنی بر وب مانند ChatGPT را برای نیروی کار خود به دلیل نگرانی های امنیتی داده ها متوقف کرده است. یادداشتی به تاریخ

OpenAI and ChatGPT logos are seen in this illustration taken, February 3, 2023. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/

به گزارش طومار نیوز و به نقل از رویترز واشنگتن، ۱۱ اکتبر (رویترز) – بر اساس یادداشتی که رویترز مشاهده کرده است، نیروی فضایی ایالات متحده استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مبتنی بر وب مانند ChatGPT را برای نیروی کار خود به دلیل نگرانی های امنیتی داده ها متوقف کرده است.

یادداشتی به تاریخ ۲۹ سپتامبر و خطاب به نگهبانان، که نیروی فضایی آن را نیروی کار خود می نامد، پرسنل را از استفاده از چنین ابزارهای هوش مصنوعی از جمله مدل های زبان بزرگ در رایانه های دولتی تا زمانی که تأیید رسمی توسط دفتر فناوری و نوآوری ارشد نیرو دریافت کنند، منع می کند.

این سازمان گفت که این ممنوعیت موقت “به دلیل خطرات جمع آوری داده ها” است.

استفاده از هوش مصنوعی مولد، با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ که حجم عظیمی از داده‌های گذشته را برای یادگیری دریافت می‌کنند، در سال گذشته افزایش یافته است و زیربنای محصولات همیشه در حال تکاملی مانند ChatGPT OpenAI است که می‌تواند به سرعت محتوایی مانند متن، تصویر یا ویدیو را از یک صفحه تولید کند. اعلان ساده

لیزا کوستا، مدیر ارشد فناوری و نوآوری نیروی فضایی، در این یادداشت گفت که این فناوری “بدون شک نیروی کار ما را متحول خواهد کرد و توانایی گاردین را برای کار با سرعت بالا خواهد برد.”

یک سخنگوی نیروی هوایی این ممنوعیت موقت را که اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شده بود، تایید کرد.

تانیا داونسورث، سخنگوی نیروی هوایی گفت: «مکث استراتژیک در استفاده از هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ در نیروی فضایی ایالات متحده اجرا شده است، زیرا ما بهترین مسیر را برای ادغام این قابلیت‌ها در نقش‌های نگهبانان و مأموریت USSF تعیین می‌کنیم.» بیانیه.

او افزود: «این اقدامی موقت برای محافظت از داده‌های سرویس و نگهبانان ما است.

کاستا در این یادداشت گفت که دفتر او یک کارگروه هوش مصنوعی مولد با سایر دفاتر پنتاگون تشکیل داده است تا راه‌هایی را برای استفاده از این فناوری به شیوه‌ای مسئولانه و استراتژیک بررسی کنند.

او افزود که راهنمایی های بیشتری در مورد استفاده نیروی فضایی از هوش مصنوعی مولد در ماه آینده منتشر خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.