تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 11:54
216 بازدید
کد خبر : 208859

چگونه با داده ها استراتژی سئو و بازاریابی دیجیتال خود را تقویت کنیم

چگونه با داده ها استراتژی سئو و بازاریابی دیجیتال خود را تقویت کنیم

  پس از اینکه استراتژی‌های فنی، محتوا و رپورتاژ آگهی جذاب خود را به اجرا گذاشتید، باید به خوبی در مسیر موفقیت بازاریابی دیجیتال باشید. در این مرحله، شما باید وب سایت خود را برای یک تجربه صفحه قوی بهینه کرده باشید، محتوای زیادی را ایجاد کرده باشید و لینک های ورودی به دست آورید

 

پس از اینکه استراتژی‌های فنی، محتوا و رپورتاژ آگهی جذاب خود را به اجرا گذاشتید، باید به خوبی در مسیر موفقیت بازاریابی دیجیتال باشید.

در این مرحله، شما باید وب سایت خود را برای یک تجربه صفحه قوی بهینه کرده باشید، محتوای زیادی را ایجاد کرده باشید و لینک های ورودی به دست آورید که رتبه و ترافیک را برای شما فراهم می کند.

 

اکنون، باید تیم خود را با داده های مناسب توانمند کنید تا به شما در ادامه رشد و شکل دادن به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود کمک کند.

 

راه اندازی داشبوردهای خود

خوشبختانه، ابزارهای بی‌شماری می‌توانند به سازماندهی داده‌های مورد نیاز برای رشد ترافیک شما کمک کنند.

 

  • KPIهای کلی: آیا جلسات، نمایش‌ها، کلیک‌ها و تبدیل‌های سایت شما رو به افزایش است یا پایین؟
  • رتبه بندی کلمات کلیدی: چند کلمه کلیدی در رتبه های اول ۱-۳، ۴-۱۰، ۱۱-۲۰، یا در ۱۰۰ نفر برتر گوگل قرار دارند؟ چه کلمات کلیدی در حال افزایش یا از دست دادن قدرت هستند؟ برآورد هزینه ترافیک این کلمات کلیدی چقدر است؟ چه کلمات کلیدی بیشترین حجم و تبدیل را دارند؟
  • صفحات با روند بالا/پایین: چه صفحاتی دارای حجم بالایی از ترافیک هستند؟ چه صفحاتی ترافیک را از دست می دهند؟ این صفحات را می توان برای افزودن محتوای بهینه تر و لینک های داخلی بهینه سازی و گسترش داد.
  • کلمات کلیدی فاصله قابل توجه: چه کلمات کلیدی در ۲۰ مورد برتر قرار دارند؟ هنگامی که این موارد را شناسایی کردید، پیوندهای داخلی و خارجی را به آن صفحات اضافه کنید و سئوی درون صفحه را انجام دهید تا آن کلمات کلیدی را در SERP ها بالاتر ببرید.
  • بهینه سازی محتوا: چه محتوایی را می توانید به صفحاتی که روند صعودی یا نزولی دارند اضافه کنید؟ کلمه کلیدی مورد نظر را برای صفحه تایپ کنید و از سوالات کادر Google’s People Also Ask برای بهبود محتوای خود استفاده کنید.
  • جمعیت شناسی مخاطب: Google Analytics شامل انبوهی از گزارش های مخاطب، از جمله سن، جنسیت، علایق، هدف جغرافیایی، دستگاه ها و موارد دیگر است. از این داده ها برای ساختن پروفایل های پرسونای خود استفاده کنید و کلمات کلیدی را برای هر پرسونا و مرحله خرید هدف قرار دهید.
  • Attribution: این نشان دهنده سفر خریدار است. درک اینکه مشتریان از کجا آمده اند، از چه صفحاتی بازدید می کنند و پس از ترک سایت شما به کجا می روند، می تواند به شما در بهبود تجربه کاربری کمک کند.

 

آزمایش های بهینه سازی

مهم است که به داده های خود نگاه کنید و بر اساس یافته های خود برنامه های عملی ایجاد کنید.

 

چند راه برای استفاده از داده های خود:

 

  • با انجام سئو بهتر در صفحه یا افزودن محتوای مرتبط با معنایی، مقالاتی را که روند نزولی دارند بهینه کنید.
  • پیوندهای داخلی و خارجی به صفحات و/یا کلمات کلیدی که روند صعودی یا نزولی دارند ایجاد کنید.
  • برای یک شخصیت هدف خاص و مرحله خرید محتوای بیشتری بنویسید.
  • تلاش‌های خود را روی کانال‌ها و شراکت‌هایی متمرکز کنید که ترافیک و ارجاع‌ها را به همراه دارند.

 

هر بار که صفحه ای را به روز می کنید، محتوای جدیدی ایجاد می کنید یا پیوندهایی اضافه می کنید، باید یک حاشیه نویسی ایجاد کنید تا مشخص کنید آیا تغییرات ایجاد شده منجر به رشد مثبت شده است یا خیر.

 

اگر بدون بررسی تجزیه و تحلیل و داده های خود به تولید محتوا و ایجاد لینک ادامه دهید، ممکن است زمان و منابع ارزشمندی را هدر دهید.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

اکنون این همه ترافیک فوق العاده به سمت شما می آید، چگونه نرخ تبدیل خود را بهبود می دهید و بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل می کنید؟

راه ایده آل انجام تست A/B و بهینه سازی نرخ تبدیل است.

 

شما باید نرم افزاری را راه اندازی کنید که به کاربران دو نوع سایت شما را بدهد. سپس می‌توانید پیگیری کنید تا ببینید کدام گروه تبدیل‌های بهتری داشته است.

 

ابزارهای مختلفی به شما در انجام این تحقیق کمک می کند:

 

  • FigPii
  • Heap.io
  • هاتجار
  • VWO

 

اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم آزمایش ها را اجرا می کنید و صفحات فرود و مقالات خود را به روز می کنید. اگر کاربران تجربه خوبی در سایت شما داشته باشند، این امر تاثیر مثبتی بر سئوی شما خواهد داشت.

 

روندها را رصد کنید

درست زمانی که احساس می کنید استراتژی خود را درک کرده اید، گوگل یک به روز رسانی الگوریتم را منتشر می کند که در ترافیک و رتبه بندی شما تحول ایجاد می کند.

نظارت بر روندها به شما کمک می‌کند مطابق با بهترین دستورالعمل‌های Google عمل کنید.

 

برخی از روندهایی که می توانید به آنها توجه کنید:

 

  • روی پرس و جوهای صوتی و پرسش محور تمرکز کنید. با پیشرفت دستگاه های هوشمند، مانند ساعت، عینک، و پوشیدنی، تعامل با موتور جستجو ممکن است به طور فزاینده ای از طریق صدا رخ دهد. شما باید همیشه از سوالات به عنوان کلمات کلیدی استفاده کنید و برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید.
  • تاکید بر کیفیت بر کمیت بر اساس اولویت بندی خزیدن. محتوای کمتری تولید کنید، اما مطمئن شوید که این قطعات بهترین تجربه ممکن را برای کاربر ارائه می‌کنند. مقالات خود را تبلیغ کنید تا هر چند وقت یک بار که منتشر می کنید پیوند ایجاد کنید تا سرعت رشد پیوند شما با نسبت انتشار محتوای شما مطابقت داشته باشد.
  • بهینه سازی برای موجودیت ها، نه کلمات کلیدی. همانطور که درک گوگل از پردازش زبان طبیعی بهبود می‌یابد و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی آن‌ها به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شوند، آنها می‌توانند صفحات را برای معنی، نه فقط کلمات کلیدی، درک کنند. روزهای بهینه سازی صفحات برای یک پرس و جو به پایان رسیده است. در عوض، ما شاهد تاکید بر ساخت صفحات پیرامون موضوعات و شامل انواع آن موضوع هستیم.
  • تاکید بر سیگنال های تعامل کاربر، به ویژه سرعت. گوگل Core Web Vitals را برای تجزیه عناصر سرعت بارگذاری سایت، از «چقدر سریع یک صفحه بارگیری می‌کند» تا «کاربران با چه سرعتی اولین چیزی را در صفحه می‌بینند» معرفی کرد؟ صفحه چقدر سریع تعاملی است؟ چقدر سریع صفحه کاملاً کار می کند؟
  • فهرست بندی و اولویت بندی خزیدن. تعداد صفحات ایندکس شده به طور تصاعدی افزایش می یابد و گوگل از ایندکس کردن همه چیز دور می شود و محتوای با کیفیت را فهرست می کند. آنها خزیدن را به صفحاتی که قابل اعتماد و معتبر هستند اولویت می دهند.
  • لینک بیلدینگ. پس از تغییر کلی آنها به سمت اقتدار، دریافت اشاره از رسانه ها و منابع مورد اعتماد بسیار مهم می شود. اگر همه دوستان شما می گویند که شما بهترین سرآشپز هستید، همه می دانند که این می تواند مغرضانه باشد. با این حال، اگر افرادی که شما را نمی شناسند بگویند شما بهترین سرآشپز هستید، وزن و ارزش بیشتری دارد. به ویژه روی به دست آوردن پیوندهای معتبری که رقبای شما قبلاً ندارند تمرکز کنید.

 

ردیابی معیارها، شاخص های کلیدی عملکرد و روند جستجو به شما کمک می کند تا استراتژی سئوی خود را به طور مداوم اصلاح و به روز کنید.

 

این تنها راه برای مرتبط و به روز ماندن است.

 

مطمئن شوید که داشبوردهایی ساخته اید که به شما امکان می دهد عملکرد کمپین های خود را بررسی کنید و به تغییرات در عملکرد سایت خود واکنش سریع نشان دهید. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.